MZ

RHCE: Day 1


Arini hari pertama aku menyertai training Redhat Certified Engineer (RHCE). mula2 register tgk2 dlm attendance 4 org je termasuk aku huhu. org takut nk amik sbb ramai yg fail. exam dia mmg brutal arr. itu lah dia buku RHCE aku. sume 30 modules dlm masa 4 hari training meaning 1 day will has 7 modules must be gone tru. berasap bak mee kari letup.

ape yg menarik di hari pertama ialah aku sekelas ngn x colleague aku. mamat cina. dulu masa aku start keje pas fresh grade dia jadi immediate superior aku. dulu aku xtau ape2 psl linux. dia yg byk ajar aku. tnya ni aku xtau tnya tu aku xtau. yelaa.. ape yg kita dpt dr U 10% je.. the rest we need to learn and explore by ourselves. masa lunch aku byk sembang2 ngn dia.

first day training was quite straight forward. mostly on reviewing RHCT (the basic part of RHCE). tomorrow is gonna be much more tough.. the real RHCE will begin hahaha...

0 comments:

Post a Comment

Followers

HotLinkin'

  • Mentafsir pilihan raya kecil KKB - *ULASAN * ESOK hari penamaan calon Pirake N: 06 Kuala Kubu Baru (KKB), Selangor. Hari mengundi 11 Mei depan. Pilihan raya kecil ini merupakan pilihan raya ...
    5 days ago
  • Harga Karbon Aktif Calgon - *PROMO BESAR-BESARAN Karbon Aktif Calgon* Karbon Aktif ini pilihan yang tepat untuk semua kebutuhan karbon aktif Anda. Apa itu Calgon? Pada tahun 1942, ...
    7 years ago
  • Perkhabaran... - *• بِسْـــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •* *السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ* Selamat Berpuasa buat semua... Hahaha ...
    7 years ago
  • Idle Journey::what else for lil baby shark - world has stopped spinning. for a while at the moment when i asked for it things are still the same yeah living in denial to make them smile to blind them ...
    12 years ago
  • ciuman terima kasih singa - Anna Julia Torres ciuman singa di Lorena Villa Shelter di Cali, Columbia pada Nov 7, 2011. Torres, yang kini berusia 52 tahun, telah menubuhkan Lorena Vi...
    12 years ago
  • Hari rabu hari xpayah masak - Bila tiba hari rabu, mesti aura rasa nak masak datang. Pagi2 dok fikir ptg nnt nak masak apa.. Tapi bila dah tiba masa nak balik terus angan2 lesap deng...
    13 years ago
  • chef to be? - 2 org budak aqil berkreativiti dgn tepung di pagi hari time mama siap2 nak g keje... ~sila abaikan dapur yg berselerak~
    13 years ago