MZ

Kelik Klate

Assalamualaikum sumer...

ntah cane aku terasa nk ade blog sndri. dulu berblog dlm friendster jek tp cam da mls da nk bkk friendster.

nk jadikan cerita aku bc la blog my RH psl dia bercerita trip to klate utk menghadiri perkahwinan Puan Norhidayah atau lebih dikenali sbg sepet. pastu RH ni post blog Filah, Ajak and Zai. aku msk blog diorg tuh. msk blog filah, filah lak post blog Nani and Linzia (pelik lak name blog linzia nih). aku pon bc gak blog dorg. persamaan dorg ni ialah TRIP TO KELANTAN.

maka dgn kesah2 penceritaan dorg ni terciptalah blog MZ hahahaha bangganyer... kena ckp awl2 asal-usul blog aku nih. senang aku nk citer kt anak cucu aku nnt.

ok, tutup kesah asal-usul blog MZ.

skg ni oleh kerana korg bercerita psl trip to klate aku nk citer gak sket... aku blk ade 2 tujuan. 1 sepet kawin, 2 nk tgk umah aku renovate. aku smp klate dlm kol5 (perjalanan sedikit sebyk sila rujuk blog RH). msk je umah sume almari2 kt dlm bilik ade kt ruang tamu. adik beradik bersepah tdo sane sini. bilik aku disebat adik pompuan aku. mana aku nk tdo nih? da xde tmpt utk aku tdo so aku ke hulu ke hilir tgk rumah direnovate smbl sembang ngn mak aku. lgpon nyamuk berbondong2 msk dalam rumah. dah umah terbukak atas bawah kiri kanan. akhirnyer smp subuh. pas smyg subuh ayah aku bgn. sembang lak ngn dia psl rumah. byk gak kos umah aku tuh. asal nk repair sket tp alang2 ctu xlawa cni xchantek klu repair sekerat je ayh pon repair 1 dapur. huhu. tu jd over bajet tuh. kol 9 ayah aku gi keje barula aku dpt tdo.

ptg tu aku gi la dewan tmpt sepet bersanding ngn RH and Zai. amik gamba sket.. nk mkn RH kata nk tgk sepet sanding sbb suami dia da nk smp. ok tgu la ktorg. smp je segerombolan pihak lelaki penuh satu dewan. xleh mkn lak aku. kna tgu lg. dah krg sket org br aku leh mkn. seb baik sedap mknn huhu...

pastu aku ajak RH ke umah sembang2 jek. kate KJ dan Ajak raptai makan beradab di rumah MZ, huhu.. lawak ayat tuh. keesokan harinyer ktorg blk la ke SK and SA masing2.

ini pengalaman yg memenatkan tp alhamdulillah sakit aku nih x menyerang lak.

bulan 5 ni nk blk lak. xsabar nk tgk umah and.... :) RH nk ikut x blk? hehe..

6 comments:

Rohani Hashim said...

Mestila RH kena balek..kalu xbalek, xjadi laaa kan...ape r MZ nih...

xsabo gak nk tgk umh siap...huhuhu...

MZ said...

hehe.. elleh nk tgk umah org..

Unknown said...

wallaweih..sepertimana ko dpt tau blog aku dtgnye setelah menengok blog aweks mu, kemudian fila baru jmpe blog aku..akupon begitu juga, dr blog fila menjenguk blog aweksmu, kemudian ku jumpe kamu..wohho! :)

MZ said...

korg punyer psl la nih tertubuhnyer blog nih huhu.

Fielah said...

huhuhu...bagus2..buat lah entry byk2 ye.. tahniah! (tibe2 aku mcm bersemangat kan haha)

MZ said...

haha kita musti bersemangat!!

Post a Comment

Followers

HotLinkin'

  • Anwar bentuk atmosfera baru politik - *ULASAN * *Nassaruddin menyampaikancenderamata kepada Anwar.*LAWATAN Datuk Seri Anwar Ibrahim ke Terengganu semalam melengkap dan mengenapkan penjelajaha...
    1 week ago
  • Harga Karbon Aktif Calgon - *PROMO BESAR-BESARAN Karbon Aktif Calgon* Karbon Aktif ini pilihan yang tepat untuk semua kebutuhan karbon aktif Anda. Apa itu Calgon? Pada tahun 1942, ...
    7 years ago
  • Perkhabaran... - *• بِسْـــــــــــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـــــمِ •* *السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ* Selamat Berpuasa buat semua... Hahaha ...
    7 years ago
  • Idle Journey::what else for lil baby shark - world has stopped spinning. for a while at the moment when i asked for it things are still the same yeah living in denial to make them smile to blind them ...
    12 years ago
  • ciuman terima kasih singa - Anna Julia Torres ciuman singa di Lorena Villa Shelter di Cali, Columbia pada Nov 7, 2011. Torres, yang kini berusia 52 tahun, telah menubuhkan Lorena Vi...
    12 years ago
  • Hari rabu hari xpayah masak - Bila tiba hari rabu, mesti aura rasa nak masak datang. Pagi2 dok fikir ptg nnt nak masak apa.. Tapi bila dah tiba masa nak balik terus angan2 lesap deng...
    13 years ago
  • chef to be? - 2 org budak aqil berkreativiti dgn tepung di pagi hari time mama siap2 nak g keje... ~sila abaikan dapur yg berselerak~
    14 years ago